2009-12-17

Var finns Sollentunas bästa backar?

I februari bloggade jag om lånepulkor. Av de fyra lånepulkor jag köpte, märkte upp och la ut i pulkabackar runt om i Sollentuna fick tre fötter. En fanns kvar när säsongen var över och den har jag idag placerat ut i Edsbergsparken. Självklart provåkte jag och kan meddela att både backen och pulkan är i topptrim. Nu ska jag köpa nya pulkor och lägga i andra backar i Sollentuna, men jag behöver få in tips om var kommunens pulkabackar egentligen finns. Berätta för mig i en kommentar var just din bästa backe finns så ska jag under julen försöka ordna så att fler åksugna barn och vuxna får chansen att susa nerför just den.

Vi ses i backarna i vinter!

3 kommentarer:

Kjell Ericson sa...

Jag ser fram mot en "Guide Josefin" som anger "snöstjärnor" till alla backar.

Ett glatt "God Jul" till en vintersamarit som du (även om jag inte syns i backarna).

Christina Nelson Södersten sa...

Väsjöbacken är den häftigaste backen, men där får man ine hålla till samtidigt med slalomåkare. Lekglada vuxna kan dock gå dit nattetid. Annars så kan jag tipsa om att Sollentuna golfklubb har en barnvänlig backe vid restaurangen.

Matilda sa...

Edsberg, vid Kruthornsvägens busshållsplats har fina och härliga backar med många barn åkandes i varje dag. Dessutom finns en härlig backe med gupp i Kvarnskogen, dock ganska svårt att hitta dit. Ligger nästan i skogen.