2009-02-23

Lånepulkor

Läste just i DN att det så här i sportlovstider finns lånepulkor att susa nedför backen med i Vasaparken. En utmärkt idé, väl värd att ta efter på andra ställen. Lånecyklar och liknande projekt har tidigare visat sig svåradministrerat, men några pulkor på strategiska platser i kommunen borde inte behöva bli en dyr erfarenhet. Främst tänker jag naturligtvis på att det finns många barn som saknar en egen pulka och att vi borde göra allt för att stimulera barns spontanlek, men jag erkänner gärna att jag också för egen del ser ett behov. På hur många av mina sena kvällspromenader i Edsbergsparken har jag inte längtansfullt tittat på pulkabacken och bannat mig själv för att jag glömt stjärtlappen hemma? Tänk vilken lycka om det då funnits en lånepulka! Om snön är kvar imorgon tror jag att jag ska lägga dit en...

1 kommentar:

Josefin Silverfur sa...

Det blev inte en utan fyra pulkor. Två av dem kom till användning direkt och det var en glädje väl värd 69:- och lite färg att se dem susa nerför backen. Jag och sonen passade dessutom på att provåka alla fyra pulkorna och backarna och är eniga om att backen vid Malmvägen/Bygdevägen är bäst, tätt följd av den inne mellan husen på Ribbings väg i höjd med Rösjöskolan. Där var dessutom barnen gladast och i mest behov av pulkor. Än finns det snö kvar så passa på!